lördag 3 maj 2008

Ny AAT och 8X var på bettet

Strålande morgon med promenad och nybakt bröd. I vår lilla by finns det bageri och ett pilsnerställe och byn är mindre en Bälinge!

Redan tidigt på dagen bildades cumulus och det brukar vara oros tecken. Briefing med AAT på 2.15. Efter start var hela klungan samlad. Jag tyckte att det bara var dumt att vänta på mer regn och startade och efter mig ett gäng - Långt första glid genom regn men med bra spår. Sedan kom drömblåsan som man alltid vill ha i starten - mer en 5 meter och det alldeles själv. När mina förföljare kom in var dom 500 meter under och jag såg dom inte mer. Vände tidigt i första arean och drog ut min mobile TP i andra sektorn och såg att det skulle räcka till. Mak som hade startat i sin klass 30 minuter före berättade att i Polen var vädret betydligt bättre. Sträckte ut höjden lite väl mycket men jag var tvungen då gliden var långa och en del Cu inte drog. I höjd med Zielona Gora vände jag i molnmbasen efter en 4 metare. På väg hem såg jag några andra kärror och det kändes rätt. Dagsseger och vi firade med Thai mat.

Inga kommentarer: