lördag 18 juli 2009

Tävlingssäsongen slut -nästan


Så var då tävlingssäsongen över för 8X och mig. Minnena från SM på hemmaplan är regn, dunderförkylning och en nära upplevelse med en LS8:a som passerade 3 meter från 8X buk. Är övertygad om P hade haft FLARM så hade vi sett varandra långt innan vi gjorde. Eftersom jag var lite högre när jag såg P slet jag tag i spaken och han passerade under. P såg mig inte alls..

Tävlingsmässigt var det väl okey, även om jag sumpade bort segern sista dagen genom att pusha för hårt. Skyller en del på en dunderförkylning och var inte i form för någon lång flygning. Från klubbens sida ska vi vara nöjda. Jag tycker vi ska vara helnöjda och vi hade hög nivå på allt från TP files, banläggning och proffsighet. Det var stor skillnad på det andra SM jag flög i Arboga, 15 meters. Den tävlingen kom knappt upp till DM nivå och har mycket att uträtta till dam VM som skall hållas där om två år.

Men tävlingssäsongen är inte helt över. En av de roligaste är vi ju mitt i. Den finaste man kan vinna som ett lag och i en klubb – Segelflygallsvenskan. Även om vi igår lyckades med ett antal bra flygningar med perfekt banläggning är jag inte helt säker. Skåningar är sega och törsten på fri öl är stark drivkraft på piloter. Men de kommer att få kämpa. Vi har ett riktigt bra resultat med nästa 15.000 poäng i snitt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tjena!
Kul att du gillade "hemma-SM" :)
Kan väl avslöja att arbetet inför DAM-VM 2011 är i full gång!
Vissa delar av "crew" är samma som på Sundbro ;)

Just nu känns det som om hela segelflygsäsongen redan är över, nästan höstväder här i Uppsala, men så illa ska det väl ändå inte vara.

Det är då själva fan så svårt det ska vara att komma med på "listan", men så är det att vara med i Sveriges troligen bästa segelflygklubbb.

P.S. Såg föresten att den inte längre går att spela på Uppsala som vinnare i allsvenskan, tidigare var oddset 1.1 ggr pengarna, men nu har tex Ladbrokes stängt vidare spel... ;)

Borje Eriksson sa...

Bara att hiva i vatten så går det fortare... Man borde få ha ett lag 2 i allsvenskan oxå. Säker på att lag två också skulle plats