lördag 28 december 2013

Stort land - Långt borta - Australien


En test... Det har gått lång tid sen jag skrev något på denna blogg. Känns som det är lite out of date nu när alla sociala media med FB i ledningen gör det så mycket lättare. Började med denna blogg vid min första resa till Australien och gör nu ett test vid denna Segelflygresa till Corowa. Vi får se om det blir några fler inlägg eller om jag fokuserar på FB. Nåväl sittande på hotellrummet utanför Melbournes flygplats kl sex på morgonen har jag ju tid.. Som rubriken lyder så är det långt hit. Det tog mig drygt 24 timmar (som ändå är snabbt) att komma hit. Åkte Thai Air via Bangkok och prisade mitt Loungekort som möjliggjorde en dusch i Bankok. När man sen flyger från Bankok och kommer in norrifrån över Australien slås man hur sort detta land är. Flyger timma eter timma och när jag tittar ned så ser det ut som ren busch och vildmark. Enligt Wikipedia så har det en Befolkningstäthet på 2,8/km2. Sverige har en Befolkningstäthet på 21/km2! Med dessa siffror så får man lite perspektiv och inser att det är många områden som just är vildmark.. Fast det är bra termik... men dålig mobiltäckning på många av dessa områden. Markus och jag har en dröm att få runda ett ställe som heter Ivanhoe - bara namnet är ju läckert. Det ligger ca 400 km nordväst om Corowa och där är det inte många gårdar..

1 kommentar:

Peder sa...

Får jag reposta ditt inlägg på vår sida ;-)
Flyg försiktigt
/Peder