måndag 28 april 2008

Andra tävlingsdagen


Strålande morgon. Klarblå himmel och våren är i full blommning. Lite blöt om fötterna när man riggar kärran - då blir det cumulus sa min Tyska kompis som hjälpte till att montera. med 120 deltagare är det ganska trångt med vagnar och plan men stämningen är ganska relaxad så det är lätt att få hjälp.

Det är också tillåtet att byta pilot under tävlingen så det är ganska många som hjälps åt och flyger varsin dag. Kanske något för Uppsala flygare. Dagen var en riktigt bra träning och jag fick mig att tänka till. Hade ett otroligt bra flyt till första TP. nästan 140 och jag var kaxig som ... Och ni vet vad som händer då. Skulle ha stannat och kurvat upp mig före första TP men det gick ju så bra och sen skulle jag upp på de kända sandområderna igen. Det kosta 10 minuter på 600 meter medans dom smarta flög över skogen. Jaga jaga och snart var jag med men det kan man ju inte nöja sig med, Blev så irriterad att en gammel Discus WL hängde med så jag gasade sköt fram klaff reglaget. Det tog mig 6 mil att hänga av honom. Lyckade hämta upp mycket och passera mållinjen som andra 15 meters kärra och nöjd med dagen

Inga kommentarer: