söndag 27 april 2008

Första tävlingsdag

Kallfront och varmfront har passerat och vi fick montera i vått gräs. Mycket moln vid start och typiskt Tysk väder - varmluft och med det varmluftsblåsor. Open mixed classen startade först och kom i väg bra. När vi skule iväg 1,5 timme senare var det mycket moln. Strulade efter startlinjen vilken väg jag skulle så på första benet var jag inte stolt över. Grinade till lite vid första då jag började komma in i rytmen. Hade knappt sett ett flygplan och ni vet den där känslan infann sig att alla har flygit mycket fortare. Upp i sandområden söder om Berlin som jag ville utforska mer inför Lusse. Det är också här det ska vara bra enligt Bernt / Carsten Lindemans rapporter och kartor. Och visst var det bra, kom ikapp några klungor och var på bra humör igen. Hemflygning i varmluft med dålig sikt så jag var lite för fösiktig. Nåja 115 km/h var godkänt. Att tävla med index är ingen höjdare det är till för klubbklass..... :-) Men jag är inte här för att tävla (även om jag har svårt att låta bli).

Bana gick idag i området där vi kommer att flyga i Lusse så det var intressant. Att man ska träna är viktigt tycker Mak idag oxå. Han missade startlijnen med 50 meter.

Inga kommentarer: