fredag 22 januari 2010

Tuff start för Markus



Hämtade Markus på Albury flygplats i går morse efter en direkt flight från Melbourne. Direkt ut till fältet där jag tryckte ned honom i Duon och Rikard flög LS 4. Efter drygt 6 timmars flygning bra middag och någon VB var det dags att gå och lägga Markus. Alla som har haft jetlag vet vad jag talar om och att sedan flyga i 6 timmar med mig som tjatar i bak så tar orken ut sitt.
I morse väckte Rikard mig 05.00 för jag skulle återigen till Albury för att Rikard skulle ta sig hemåt. Tillbaka till 07 och frukost med Markus som var lite piggare. En kort flygning på mindre en 4 timmar med super väder. Vad sägs om 6 meter och molnbas på 4000 meter? Men tänk dig också 43 grader innan start och en vind på 45 km/h… det är som att stå i en stor hårfläkt. Är man då inte riktigt på hugget har lite jetlag så är man inte så kaxig men vi hade superkul och nu börjar Mackan att bli riktigt bra. I kväll blir det tidig läggdags 

1 kommentar:

Unknown sa...

Vi läser och suger i oss.
Tack för rapporter, skriv gärna mer.
Här har inte kvicksilvret var över nollan i mannanminne.