tisdag 29 januari 2008

Blåväder med Mac

I går kväll kom en trevlig kompis hit; Mac från Japan. En stor segfelflygprofil som jag skarpt gillar. Vi flög tillsammans och det var kul och nyttigt. Mac hade precis klarat av Australienska mästerskapet där han slutade som 4:a vilket var en bra prestation. När han fick reda på att jag var här kom han ned tiil Corowa för att flyga med mig - kul. Han hade med sig sin "kompis" ASG 29 som han har mycket strul med. Vattentankar som inte går att stänga m.m. Vi flög söderut och upp i bergen som är faktsikst rätt höga ca: 2.500 och där var det faktiskt några cumulsar.

Jag hade förväntat mig bra väder men det var inte som de Franska bergen. Vackert men lite för trassligt med höga berg och dalar som man inte såg någon utgång på. Flög norrut i blåvädret och det gick fort. Det märktes att Mac var i tävlingsmod och ville nog visa också att han kan det här med Australien. Men ni vet hur det brukar gå när man ska kaxa sig. Blåbäret klara sig bra o kaxen ligger på 200 meter och vevar..

Mac var nära att landa ute medan jag fick till det bra på "The rock". Vi segade sedan oss hem och hade flygit 485 km. Skönt - nu börjar jag få upp farten. Förväntar mig bättre väder i morgon. Nu ska vi ned till Italienaren och äta pasta.

2 kommentarer:

TJ sa...

Tjaba....flyga över "The Rock" låter häftigt. Läser din blogg var dag, kul!

Börje, läs din mail, behöver din hjälp med LX7007.

Mvh /TJ

Borje Eriksson sa...

Nej jag har inte sett mailet om LX 7007 det har kommit bort