måndag 28 januari 2008

Plats vid poolen - Tove 17 år


Grattis min dotter Tove som fyller 17 - jag saknar dig!

Peppad av gårdagens flygning var jag ordentligt på bettet denna morgon. Vid frukosten såg det också bra ut. Klarblå himmel så långt man kunde se. Ut tidigt - tanka och göra iordning CX innan briefing. Vädret var dock inte som planerat, förresten det ar väl inte många gånger det är som man planerat.. ?

En ny luftmassa har kommit och vi har vind fran SV vilket inte är bra. Enligt sonderingen behöver vi 34 for 1000 meter och max 37 vilket skulle ge 2.500 meter och enbart bluethermal. Enligt experterna har kommer det nu bli bätttre och bättre tills pa torsdag då kallfronten ska komma.

Vid tre tiden hade tempen kommit upp till drygt 31 grader och några av de fem startade hade kommit i möigt väder till 1000 meter. Mina svenska kollegor från Landskrona ramlade ned efter att ha vevat ut Solon en gång. Konstaterade att det inte blir 34 grader vilket det skulle krävas för ha hyggligt väder. Hem till poolen för att få lite svalka. Ikväll blir det middag i Rutherglenn på en vingård.

1 kommentar:

Tom sa...

Stackars dig, Börje, jag ser hur di liiider! Man man har det väl som man förtänar, själv sitter ja på jobbet i Västerås.