måndag 21 januari 2008

Första dagen 780 km

Lagom till min första dag så försvann lågtrycket och det blev flygbart. Efter en site check som alla utlänningar måste göra kom jag till sist iväg kring kl.12. Vädret var tysk väder. Startade norrut och försökte lära känna den stora Ventusen. Molnbasen var bara ca 1200 meter i början men jag flög på norrut. Efter en 150 km vart det sämre ocj jag vände. Tillbaka till Corowa och fortsatte söder ut där det var bättre bas med 1500. Efter ha vänt ganska långt söderut vart det lite för spännande med ett stort blått hål. Det är aldrig bra att satsa på det sista molnet innan glidet men så vart det - och det drog som tur var. På vägen norrut igen vart vädret rätt dramistiskt. Någon form av konvergens linje med regn och på kvällen CB. Men hej var det gick. När jag skulle så landa öste det ned på fältet så jag tog en repa till. 7, 5 timme och nästan 800 km första dagen - Godkänt

Inga kommentarer: