tisdag 22 januari 2008

Tyska Ingenjörer !

Var seg i morse efter en lång dag igår. Vid briefingen som Francesco håller på ett bra sätt konstaterade jag att detta blir nog en lazy dag men flygbar. Fuktig luft som på e.m skulle bli skurar och en och annan CB. Många valde att inte ens göra i ordning planen. Jag flög för att försöka förstå mig på den där IlEC computtern. Flög omkring med handbok, något som inte är att rekommendera.. Fattar inte hur folk kan åka omkring och inte ha i ordning på prylarna. Efter 3 timmar i luften var jag hyfsad nöjd med varion. Killen som ägere den ahde lyckats ställa in att varion visade medelstig sista 20 sekunderna – tror ni den var trög?

Men säg den lycka som varar. Efter ytterligare en stund börjar den bli seg som sirap tills den plötsligt stanna. Ni vet ung. som en gammal Winter som man måste knacka på – det hjälpte inte här. Gick igenom alla inställningar igen men icke. Flög omkring och var helförb.. tills jag försökte med universal tricket. Av med strömmen och sen var allt OK igen.. Men jag litar inte på den. Tack Lillebror som lånade ut ipacen med SeeYou så man har något. En nyttig flygning i 5 timmar då jag bara brottades med utrustningen. Men nu har jag nog fått koll på det mesta.

1 kommentar:

Janne H sa...

All denna elektronik ja ja. Hann du titta ut och kolla utsikten? En vacker bild vore inte dumt att få se. Jag får väl ta en tur i Samburon för nu börjar flygabstinensen bli svår.