fredag 1 augusti 2008

Första träningsdag


Första träningsdagen bjöd på riktigt bra träning och på typiskt bra varmluftsväder. 3-4 m/s och med molnbas på 2000 som bäst. AAT med 2 h 30 min. Lillebroi och jag flög tillsammans och första benet som vi skulle snabbt och bra. Vi har bra kartor och tror oss veta bra och dåliga områden.. Floden Elbe är typisk böå på våra kartor och det är inte bra för termiken, alldeles för grönt på backen. Men igår tyckte Lillebror att det var en bra idé att verkligen testa det. Det såg ju trots allt ganska bra ut på himmeln. Jag gav efter… Men efteråt kunde vi konstatera där ska man inte flyga.

Vi har nu kommit igång ordentligt. Fixat vår camp tränat så på kvällen passade jag på att låta Schemp-Hirt hjälpa mig med att justera fjädrar för klaffen i kroppen. Ganska komplicerat med trim och olika klaff lägen, Samtidigt böt vi också ut några slitage delar så nu är det topp. Nästa steg var att gå igenom med LX supporttekniker på plats några buggar i den senaste versionen och önska sig lite mer.

Nu är det dags för briefing. Ska bli 34 grader enligt Bernt och kl 17 kommer det en front med åska så om det blir flyga av så blir det kort.

Inga kommentarer: