fredag 1 augusti 2008

Sista träningsdagen avlyst


På briefiningen konstaerades att ska vi flyga så ska det bli en kort bana. Regnet och fronten med åska och vindbyar upp till 30 knop! ska vara här kl 17.00. Svensk laget beslutade som majoriteten att vi inte ska flyga utan att montera ned och göra det sista finjusteringarna innan tävlingen.

I morgon är det invigning med pompa o står inne i Lusse (torget). Det ska säkert hållas tal i timtal och vi ska stå uppställda på led och ni ska inte tro att det är frivilligt...

Lillebror har problem med sin Cambridge men som ni ser är han igång med instrument och lödkolv så det ordnar sig. Själv har jag kollat om jag kan få in en APRS men jag tror att det blir svårt ..:-)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kul att se att ingenjörn' inte åker naken.
Jag tror att Lillebror kan fixa så att hans tracker skickar din position också, om han läser Flarm info, och räknar lite.. så kan ha säker skicka ut resultatet (din position) på privatbandet också :D

Hur som helst, lycka till och hälsa Janne.

Borje Eriksson sa...

Det som var kul var att Lillebror fick låna MIN lödstation :-)